Monday, December 31, 2007

1+1=2

  1. kalh xronia

+

  1. balte post re mlks

=

2. de 3erw

Thursday, December 27, 2007

lol

lipon deite kati pou mou etixe simera kiomos einai ali8ino
htan toso gelio pou to fotografisa

mia eikona einai 1000 le3eis(gia thn akribia 999,6)

Site gia boukarisma

Psaxnontas sto internet mporeis na vreis ena soro endiaferonta pragmata opws gia manitaria patates kai diafora alla.Pio suggekrimena:
  1. http://www.tsipoura-lavraki.com/
  2. http://www.manitari.gr/
  3. http://www.sansimera.gr/archive/articles/show.php?id=117&feature=potato_history
  4. http://www.matia.gr/7/71/7105/7105_1_4.html
  5. http://www.noikokyra.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=512
  6. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CF%8C_%CE%BA%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%AF%CE%BA%CE%B9 auto einai to pio akyro olwn!!!
  7. http://www.avgodiatrofiki.gr/

???

Ο Dimebag Darrell, ή Darell Lance Abbott, όπως είναι το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου 1966 στο Arlington του Texas. (postare o profhths )

kai egw rwtw:Pws einai dynaton enas 11 xronos o Dimebag Darrell pio syggekrimena na exei tosa mallia ,toso ypsos kai toses epityxies???



????????????????????????????


edit by profhths:soz re mlk!!!to 1966

Monday, December 24, 2007

dime

ena afieroma se enan guitar god

Enlarge

Ο Dimebag Darrell, ή Darell Lance Abbott, όπως είναι το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου 1996 στο Arlington του Texas. Ακούγοντας τον Ace Frehley των KISS να παίζει κιθάρα, αποφάσισε πως ήθελε και αυτός να μάθει κιθάρα. Το αστείο ήταν ότι στην αρχή ήθελε να μάθει drums! Και όντως ξεκίνησε να παίζει drums, αλλά ευτυχώς (για όλη τη metal κοινότητα) κατάλαβε νωρίς πως δε μπορούσε να παίξει τόσο καλά drums όσο ο αδερφός του, Vinnie Paul, οπότε και αποφάσισε να μάθει κιθάρα. Το πιο αστείο της υπόθεσης είναι ότι κάτι παρόμοιο συνέβει και με το Vinnie: στην αρχή ξεκίνησε να μάθει κιθάρα, αλλά γρήγορα κατάλαβε πως δεν ήταν καλός σε αυτό, και άρχισε να μαθαίνει drums! Κάποια χρόνια αργότερα, οι δυό τους θα δημιουργήσουν το συγκρότημα που θα ταράξει τα νερά στο χώρο του metal, τους Pantera (δε μπορώ να φανταστώ πως θα ήταν οι Pantera αν ο Dimebag τελικά έπαιζε drums και ο Vinnie κιθάρα!).

dime-21.jpg

Το 1981 λοιπόν τα δύο αδέρφια αποφασίζουν να κάνουν τους Pantera. Δεύτερος κιθαρίστας ο Terry Glaze, μπασίστας Tommy Bradford, φωνή Donnie Hart (ποιος; τι; που;). Το τότε -πρώιμο- άκουσμα των Pantera ήταν λίγο φλώρικο, κάτι σαν glam/power metal…

Καντε κλικ για μεγενθυνση

Καντε κλικ για μεγενθυνση

25238.jpg

To 1982 θα έρθει στην μπάντα σαν μπασίστας ο Rex Brown, ο οποίος και τελικά θα μείνει μέχρι τέλους. Η καθοριστική χρονιά για την μετεξέλιξη του ήχου των Pantera ήταν το 1986, όταν κυκλοφόρησαν οι δύο δίσκοι-ορόσημα του trash metal, το Reign in Blood των Slayer και το Master of Puppets των Metallica. Κάπου εκεί αποφασίζουν πως σιγά σιγά πρέπει να κόψουν τα φλώρικα και να παν σε κάτι που τους ταιριάζει καλύτερα (ευτυχώς για μας…). Κάποιους μήνες αργότερα τα φωνητικά των Pantera αναλαμβάνει ο Phillip Anselmo. Αργότερα η φωνή του Anselmo και τα “στριγκλίαρικα” εφφέ της κιθάρας του Dimebag θα γίνουν το σήμα κατατεθέν των Pantera.

pantera7ht7fd.jpg

To 1990 κυκλοφορούν το έπος του metal “Cowboys From Hell“. Με το δίσκο αυτό οι Pantera αφήσαν πίσω το φλωρο-glam στυλ τους και άρχισαν να βαδίζουν σε πιο heavy-thrash μονοπάτια. Ο Anselmo έχει ακόμα κάποιες power επιρροές στη φωνή του, που όμως δε θα κρατήσουν για πολύ. Τα drums του Vinnie και τα riffs και solo του Dimebag είναι χαρακτηριστικά της extreme αλλαγής του στυλ των Pantera, και χάρη σ’ αυτά, καθώς και στη φωνή του Anselmo, με το δίσκο αυτό οι Pantera θα καθιερωθούνστο metal στερέωμα. Ξεχωρίζουν σαφώς τα κομμάτια “Cowboys from Hell“, “Cemetery Gates“, “Domination“.

25240-0-300-0-300.jpg

Συγκεκριμένα, με το δίσκο αυτό θα ξεκινήσουν μία περιοδεία στη διάρκεια της οποίας θα παίξουν σε διάφορες συναυλίες, μαζί με ονόματα όπως οι Exodus, Suicidal Tendencies, Judas Priest (στους οποίους έκαναν support στην πρώτη Ευρωπαική τους εμφάνιση), με αποκορύφωμα τη συμμετοχή τους το 1992 στη συναυλία “Monsters in Moscow”, μπροστά σε πάνω από 500,000 άτομα, πλάι στους AC/DC και Metallica. Η συναυλία ανοίγει με το “Cowboys from Hell” (δείτε όλη τη συναυλία στο Google video, 1 ώρα και 11 λεπτά).

monsters.jpg

Ακολουθεί το 1992 ο αντάξιος (και ίσως καλύτερος) του πρώτου δίσκος “Vulgar Display of Power” (”Mouth for War”, “Fucking Hostile” και φυσικά ο ύμνος “Walk”, το απίστευτα heavy κομμάτι που μιλάει για όλους τους wannabe-τύπους -Respect!), και στη συνέχεια τα:

  • Far Beyond Driven” (1994) - “Strength beyond strength”, “Becoming”, “I’m broken” και δε συμμαζεύεται…
  • The Great Southern Trendkill” (1996)
  • Official Live 101 Proof” (1997) - το απόλυτο live, και η κομματάρα “I can’t hide”
  • Reinventing The Steel” (2000).

folder.jpg folder.gif folder1.gif

folder2.gif folder1.jpg

Το Reinventing The Steel θα είναι θα είναι και ο τελευταίος τους δίσκος…

Από το 1995 οι σχέσεις των δύο αδερφιών με τον Anselmo αρχίζουν να γίνονται προβληματικές, λόγω του εθισμού του τελευταίου στην ηρωίνη. Ο Anselmo είχε γίνει αλκοολικός, πίνοντας για να ξεχάσει και να ξεπεράσει τον πόνο που είχε στην πλάτη. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να είχε θεραπευθεί με εγχείρηση, την οποία αρνήθηκε να κάνει ο Anselmo επειδή η ανάρρωση θα κρατούσε περίπου ένα χρόνο. Αργότερα θα αφήσει το αλκοόλ για την ηρωίνη. Μάλιστα μετά από μία συναυλία ο Anselmo θα πέσει αναίσθητος μετά από υπερβολική δόση, ενώ η καρδιά του θα σταματήσει να χτυπά για τουλάχιστον 5 λεπτά. Οι γιατροί θα τον επαναφέρουν με ισχυρή δόση αδρεναλίνης και θα τον στείλουν στο νοσοκομείο. Ο Anselmo θα απολογηθεί για το συμβάν, χωρίς όμως να κάνει τίποτα παραπάνω.

pantera_dimebag.jpg

Εν τω μεταξύ ο Anselmo θα αρχίσει διάφορα παράπλευρα projects, τα οποία και θα τον απομακρύνουν από τους Pantera. Φεύγει (”προσωρινά”) από τους Pantera για να αφιερωθεί στα side projects του. Στην ουσία όμως δεν τον ενδιέφεραν καθόλου οι Pantera.

Οι Pantera διαλύθηκαν επίσημα το 2003, όταν τα δύο αδέρφια δήλωσαν ότι ο Anselmo δεν υπήρχε περίπτωση να γυρίσει πίσω. Λίγο αργότερα οι αδερφοί Abbott θα ιδρύσουν τους Damageplan και θα βγάλουν τον πρώτο τους δίσκο, “New Found Power“.

Ο τραγικότερος όλων επίλογος

Στις 8 Δεκεμβρίου 2004, πρίν ακριβώς 2 χρόνια, Damageplan δίνουν μία συναυλία στο Οχάιο. Στη διάρκεια του πρώτου τραγουδιού ένας μαλάκας ψυχοπαθής Αμερικανος, πρώην ναυτικός, εν ονόματι Nathan Gale ανεβαίνει στην σκηνή, πυροβολεί και σκοτώνει τον Dimebag. Πριν προλάβουν να τον σκοτώσουν οι αστυνομικοί, προλαβαίνει και σκοτώνει άλλα τρία άτομα, μεταξύ των οποίων έναν fan, έναν υπάλληλο του club και έναν υπάλληλο ασφαλείας του συγκροτήματος. O Vinnie είδε τον αδερφό του να πέφτει μπροστά στα μάτια του νεκρός. Ήταν μόλις 38 χρονών…

Κανένας δε μπορεί να πιστέψει αυτό που έγινε. Ο Dimebag, το αγαπημένο παιδί όλων, ο ευφυής κιθαρίστας που επηρρέασε αμέτρητους άλλους κιθαρίστες, η ψυχή των Pantera, αυτό το παιδί με την παραλλαγή που έτρεχε πάνω κάτω στις συναυλίες, είναι πλέον νεκρός. Και το χειρότερο, χωρίς κανείς να ξέρει το λόγο, χωρίς κανείς να μπορεί να κατηγορήσει κάποιον…

Την επόμενη ο Anselmo πετάει στο Texas για την κηδεία. Κανείς από την οικογένεια του Dimebag δεν του απαντούσε στις κλήσεις του. Ο Anselmo δε πήγε στη κηδεία. Δε τον άφησαν.

Για το κίνητρο της δολοφονίας είπαν πως πιθανόν ο Gale ήταν φανατικός των Pantera και θεωρούσε υπαίτιο για τη διάλυση τους τον Dimebag. Αλλά όλα αυτά είναι εικασίες.

Τη λύπη τους για τον συμβάν εκφράζουν αμέτρητοι θαυμαστές και μη των Pantera, φίλοι του Dimebag, και ονόματα όπως (link1, link2):

  • Mark Morton (Lamb of God)
  • Rob Halford (Judas Priest)
  • Tony Iommi (Black Sabbath)
  • Geezer Butler (Black Sabbath)
  • Dave Mustaine (Megadeth)
  • Marty Friedman (ex-Megadeth)
  • Mike Portnoy (Dream Theater)
  • John Petrucci (Dream Theater)
  • Ozzy Osbourne
  • Michael Schenker (Scorpions)
  • Jeff “Mantas” Dunn (Venom)
  • Lars Ulrich (Metallica)
  • Charlie Benante (Anthrax)
  • Scott Ian (Anthrax)
  • Gene Simmons (KISS)
  • Lemmy, Phil Campbell, Mikkey Dee (Motorhead)
  • Jon Dette (ex-SLAYER, TESTAMENT)
  • Corey Taylor (Slipknot)
  • Max Cavalera (Soulfly)
  • Trevor Peres (Obituary)
  • Sepultura
  • Michael Angelo Batio
  • Zakk Wylde (Black Label Society)
  • Jonathan Davis (KoRn)
  • Yngwie J. Malmsteen
  • Robert Flynn (Machine Head)

Αυτό που δε φαίνεται σε αυτό το post, και που δε μπορώ να εκφράσω, είναι το πόσο πραγματικά αγαπητός ήταν ο Dimebag, απο όλους. Ούτε το πόσο συντετριμμένοι ήμασταν ότι το μάθαμε…

Θα μας λείψεις Dimebag.

damageplan3.jpg

dimebagshrine.jpg

in_memory.jpg


back to the roots (epistrofh stis rizes)

kai nai o babyseater 3ana egine paparia psita kai goustarwwwwwwwwwwwwwwwwww


h eikona einai akirh



simpsonize me

lol to gamisa alla dite kai to http://simpsonizeme.com/

simpsons atakes

me aformh to proigoumeno post bazw kai merikes gamates atakes apo simpsons




  • Σας παρακαλώ μη με τρώτε! Έχω γυναίκα και παιδιά! Φάτε εκείνους.

(στους εξωγήινους)

  • H προσπάθεια είναι το πρώτο βήμα προς την αποτυχία.
  • Ποιός ο λόγος να βγω έξω, αφού στο τέλος θα γυρίσω σπίτι;
  • Δεν μπορώ να το πιστέψω! Η γνώση ανάγνωσης και γραφής πληρώνεται στ' αλήθεια!
  • Αν κάποιος θέλει κάτι πραγματικά στην ζωή του, πρέπει να δουλέψει για να το αποκτήσει. Τώρα κάντε ησυχία γιατί ακούω την κλήρωση του λόττο.
  • Προσπάθησες και απέτυχες οικτρά; Το μάθημα είναι "ποτέ μην προσπαθείς".
  • Μπύρα. Τώρα έχουμε μια προσωρινή λύση.
  • Το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης της Αμερικής είναι το δεύτερο καλύτερο μετά την Ιαπωνία... τον Καναδά, την Σουηδία, την Μ.Βρετανία.... καλά όλη την Ευρώπη. Αλλά να ευχαριστείτε το τυχερό σας άστρο που δεν ζούμε στην Παραγουάη.
  • Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να κατασκευάσουν στατιστικά για να αποδείξουν οτιδήποτε, Κεντ. Το 14% των ανθρώπων το ξέρει αυτό.
  • Και πως η μόρφωση με κάνει να νιώθω εξυπνότερος; Αφού κάθε φορά που μαθαίνω κάτι καινούργιο, κάτι παλιό δεν χωράει άλλο και πετιέται έξω.
  • Αν αυτό ήταν πραγματικά ένας πυρηνικός πόλεμος, θα είμασταν ήδη όλοι πεθαμένοι.
  • Μερικές φορές για να νιώσεις καλά με τον εαυτό σου, πρέπει να κάνεις τους άλλους να νιώθουν χάλια. Και κουράστικα να κάνω τους εαυτούς των άλλων να νιώθουν καλά.
  • Κάντε ησυχία παιδιά. Αν ακούσω άλλη μία λέξη, Μπάρτ δεν θα ξαναδείς καρτούνς και Λίζα, δεν θα ξαναπάς στο σχολείο.
  • Τηλεόραση! Δασκάλα, μητέρα, κρυφή ερωμένη.
  • Στο αλκοόλ, την αιτία και τη λύση... όλων των προβλημάτων της ζωής.
  • -Homer: Εντάξει, παιδιά! Είναι ώρα να "καθαρίσουμε" αυτή την πόλη!
-Skinner: Τί εννοείς ακριβώς;
-Homer: Ξέρεις, να στριμώξεις τον κόσμο, να αισθανθείς σημαντικός. Αυτού του είδους τα πράγματα.
  • Δεν το έκανα, κανείς δεν με είδε να το κάνω, δεν υπάρχει τρόπος να αποδείξεις τίποτε!
  • Δεν ξέρω! Δεν ξέρω γιατί το έκανα, δεν ξέρω γιατί το ευχαριστήθηκα, και δεν ξέρω γιατί θα το ξανακάνω!
  • (μετά το τρύπημα του αυτιού του Bart)
-Marge: Αν ο Milhouse πηδούσε από ένα βράχο, εσύ θα...
-Bart: Ο Milhouse πήδηξε από ένα βράχο?!!? Έφυγα!
  • Ο Χόμερ προς τις κουνιάδες του που ήρθαν σπίτι του και τον εκνευρίσανε:
Ως εδώ ήταν! Ήρθε η ώρα να πετάξω τα 'σκουπίδια'! Μα πρώτα, λυπάμαι, θα σας ζητήσω να φύγετε.

simpsons

to keimeno den einai grameno apo emena alla gamaei!!!



Σ’αυτο το αρθρο θα προσπαθησουμε να σκιαγραφησουμε ενα απο τα πιο πετυχημενα cartoon της συγχρονης εποχης, τους Simpsons. Θα μπορουσε κανεις με αρκετα μεγαλη σιγουρια οτι οι Simpsons εχουν βρει τον δρομο τους για την αιθουσα των διασημων στον κοσμο των σχεδιασμενων ηρωων. Μια θεση διπλα σε κλασικους χαρακτηρες και συνολα οπως ο Mickey Mouse, ο Donald Duck η ο Bugs Bunny, ο Batman η οι Fantastic Four κ.α. Το αργοτερο τωρα εχει γινει κατανοητο οτι υπαρχουν πολλες κατηγοριες απο φανταστικους ηρωες η κομιξ και δεν ειναι δυνατη μια συγκριση αναμεσα τους και αναδειξη ενος απολυτως “καλυτερου” αλλα περισσοτερο μια αξιολογηση του καθε συνολου μεσα απο το πλαισιο του χαρακτηρα και του σκοπου του. Προφανως υπερηρωες που, χρησιμοποιωντας τις υπερφυσικες τους δυναμεις, προσπαθουν να διαφυλαξουν τον κοσμο απο τις οποιεσδηποτε εγκληματικης φυσεως κυριως απειλες, εξυπηρετουν αλλες κοινωνικες αναγκες και απευθυνονται σε αλλες κοινωνικες ομαδες απ οτι χαρακτηρες οι οποιοι με το να βρισκονται σε κωμικες (για τον θεατη) καταστασεις ψυχαγωγουν.

Οι Simpsons αποτελουν ομως μια νεα ιδεα στο στερεωμα των κομιξ. Κυριο στοιχειο των μεχρι τωρα κομιξ ηταν η απουσια της επαφης με την πραγματικοτητα, η ελειψη ενταξης του βασικου χαρακτηρα σε ενα κοινωνικοιστορικο πλαισιο και συνεπως η ελειψη διαδρασης του με αυτο. Δεν ειναι βεβαια λιγες οι φορες που οι διαφοροι ηρωες στρατευθηκαν εξυπηρετοντας σκοπους διαφορετικους απ αυτους που ειχε στο μυαλο του ο δημιουργος τους. Κλασικο παραδειγμα τα επεισοδια του Donald Duck στον στρατο κατα την διαρκεια του Β`ΠΠ. Ωστοσο αυτα τα επεισοδια αποτελουν περισσοτερο μια εξαιρεση που επιβεβαιωνει τον κανονα. Τα αστεια και οι κωμικες καταστασεις στις οποιες βρισκονται οι εκαστοτε χαρακτηρες ειναι, η τουλαχιστον γινεται προσπαθεια να ειναι, διαχρονικα. Χιουμορ αντιστοιχο της μπανανοφλουδας στο δρομο η το πατημα της τσουγκρανας. Εχοντας ως σκοπο εκτος της ψυχαγωγιας και την νουθετηση του κατα κυριο λογο ανηλικου κοινου τους γινεται καθαρος διαχωρισμος αναμεσα στο καλο και το κακο με την μορφη ρηχων σχετικα ηρωων ενω το περιβαλλον τους ειναι σχεδον αποκλειστικα “νεκρο” σκηνικο. Κοινωνικα συμπερασματα η κριτικη δεν υπερβαινουν το ατομικο επιπεδο, αποκρυπτοντας μοιραια ουσιαστικους συσχετισμους, και αποβλεπουν περισσοτερο στην ηθικη διαπαιδαγωγηση παρα στην αναπτυξη ολοκληρωμενης αυτονομης κριτικης σκεψης.

Εδω ερχομαστε στην βασικη διαφορα των Simpsons με τα μεχρι τωρα υπαρχοντα κομιξ. Η ενταξη, ο συσχετισμος και η αλληλεπιδραση των ηρωων με την συγχρονη κοινωνια και η αναφορα σε πραγματικα γεγονοτα, προσωπα και σχεσεις.

Εδω ερχομαστε στην βασικη διαφορα των Simpsons με τα μεχρι τωρα υπαρχοντα κομιξ. Η ενταξη, ο συσχετισμος και η αλληλεπιδραση των ηρωων με την συγχρονη κοινωνια και η αναφορα σε πραγματικα γεγονοτα, προσωπα και σχεσεις. Το χιουμορ βασιζεται στην συχνα υπερβολικη αλλα κυριως ακριβεστατη και σαρκαστικη απεικονιση καταστασεων και σχεσεων απο την αμερικανικη αλλα και παγκοσμια καθημερινοτητα. Μεσα απο την ζωη και τις `περιπετειες` της αγαπητης μας οικογενειας σχολιαζονται θεματα οπως ο ρατσισμος, οι σχεσεις, η οικολογια, η θρησκεια και ο θρησκευτικος φονταμενταλισμος, ο πολεμος, η θανατικη ποινη, η ευθανασια, η ανεργια, θεματα που απασχολουν καθημερινα και μονιμα σχεδον διαχρονικα, ή απλα φευγαλεα ερχονται και επηρρεαζουν μονο προσκαιρα την επικαιροτητα των αμερικανων πολιτων. Κοινωνικη κριτικη αλλοτε στο προσκηνιο, με μια φραση ή ενεργεια ενος πρωταγωνιστη, ή πολλες φορες εγκειται σε λεπτομερειες εκτος της κεντρικης πλοκης της ιστοριας.

Σχεδον κανενα θεμα που απασχολει την αμερικανικη κοινωνια δεν αφηνεται ασχολιαστο.

Σχεδον κανενα θεμα που απασχολει την αμερικανικη κοινωνια δεν αφηνεται ασχολιαστο. Και βεβαια δεν θα μπορουσε να μην συνοδευται απο την την αναφορα και την εμφανιση πραγματικων προσωπων, που παρουσιαζονται ως γκεστ σταρ και εχουν συνηθως διαφορετικη, πιο `ανθρωπινη` και ρεαλιστικη εμφανιση. Μια τακτικη που δεν συνανταται σε κανενα αλλο κομιξ πριν τους Simpsons. Μαλιστα θα τολμουσα να πω οτι ακομα και σειρες με κανονικους ηθοποιους εχουν σπανια σημαντικες προσωπικοτητες να υποδυονται τους εαυτους τους. Βεβαια ειναι πολυ πιο ευκολο να σχεδιασεις τον Elvis, τον Tom Cruise η τον Saddam απο να τους πεισεις, και ενιοτε να τους αναστησεις, να παιξουν σε μια σειρα. Αλλα πολλες φορες διασημοτητες απ ολο το φασμα της κοινωνιας δεχονται να δανεισουν την φωνη τους στον `εαυτο` τους στον κοσμο του Springfield και αυτο πιστοποιει το status που ενεχει η σειρα αυτη στην αμερικανικη κοινωνια και το επιπεδο της.

Οι Simpsons εμφανιζουν περισσοτερο κοινα στοιχεια κατα την αποψη μου με μια sitcom (sit-uation com-edy), μια σειρα κατα την οποια οι ηρωες βρισκονται σε κωμικες καταστασεις χωρις οι ιδιοι να εχουν συνειδηση (τις περισσοτερες φορες) οτι ειναι κωμικες. Βασικη διαφορα ειναι οτι οι ηρωες ειναι κινουμενα σχεδια και αυτο ειναι το στοιχειο που οδηγησε τους κιτρινους κατοικους του Springfield στο Πανθεον των κινουμενων σχεδιων, σε μια ξεχωριστη θεση διπλα σε σειρες με κανονικους ηθοποιους οπως π.χ. η σειρα Married with Children. Αλλα ενω αυτες οι σειρες μενουν στο χιουμορ και την σατιρα καταστασεων, οι Simpsons συχνα προχωρουν ενα βημα παραπανω οπως θα δουμε παρακατω.

Σκηνικο και χαρακτηρες

Οι Simpsons ζουν σε μια πολη με πολυ γενικα βασικα χαρακτηριστικα ωστε να μπορει να ταυτιζεται γρηγορα με μια οποιαδηποτε μικρομεσαια πολη στις ΗΠΑ.1 Ο Ομηρος δουλευει στο πυρηνικο εργοστασιο παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας σε μια θεση για την οποια δεν εχει καμια απολυτως ειδικευση, ενω η Μαρτζ ασχολειται με το σπιτι και την οικογενεια, τον Μπαρτ, την Λιζα και την Μαγκι. Εκ πρωτης οψεως μια τυπικη μικρομεσαια πατριαρχικη οικογενεια. Κεντρικο χαρακτηριστικο η περιορισμενη διανοητικη ικανοτητα του Ομηρου και η απολυτη του αφοσιωση στο φαι, κυριως στα γλυκα, και στην αγαπημενη του μπυρα, Duff, την οποια πινει στο μπαρ με τους φιλους του. Χαρακτηριστικο , που οπως σε πολλες αντιστοιχες συγχρονες και μη σειρες (βλεπε Cheers, King of Queens κ.α.), δεν αποδιδεται στον συγκεκριμενο ηρωα ως προσωπικο στοιχειο του μοναδικου χαρακτηρα του, αλλα του προσδιδεται με τετοιον τροπο ωστε να αποτελει γενικοτερο χαρακτηριστικο της εργατικης ταξης. Βοηθαει στην δημιουργια, η στην καλυτερη περιπτωση εκμεταλλευται και συντηρει την ηδη υπαρχουσα, εικονα του “χαζου” και μονοδιαστατου ανειδικευτου χαμηλομισθου. Βασικο στοιχειο της εικονας αυτης ειναι οτι ο Ομηρος και καθε “Ομηρος” δεν θελει να ξεφυγει απο αυτην την κατασταση, δεν ενδιαφερεται για λεφτα (σπανια τιθεται οικονομικο θεμα με την εννοια οτι η οικογενεια δεν εχει ιδιαιτερες δυσκολιες), και οτι ουσιαστικα ειναι θεμα προσωπικης επιλογης, τεμπελιας και περιορισμενων ικανοτητων η θεση στην οποια βρισκεται, στην συγκεκριμενη περιπτωση μαλιστα δεν θα πρεπε καν να την εχει. Οποτε εχει τεθει θεμα επιλογης, και αυτο συμβαινει αρκετα συχνα με πολλες ευκαιριες επαγγελματικης καταξιωσης, που εμφανιζονται κυριως με την μορφη συμπτωσεων, παντα διαλεγει την τεμπελια και τον τροπο της μεχρι τωρα ζωης του. Τις περισσοτερες φορες μαλιστα η επιλογη γινεται αρκετα παραστατικα με την ευκαιρια στην μια πλευρα και το φαι/μπυρα στην αλλη και το βλεμμα που μαρτυραει οτι δεν υπαρχει περιπτωση να διαλεξει κατι αλλο εκτος απο το αναμενομενο.

Περαιτερω του προσαπτεται, βεβαιως οχι αμμεσα αλλα εμμεσα με την χρηση υπερβολης και του ειδικου χαρακτηρα της σειρας, οτι δειχνει ελλειψη υπευθυνοτητας στην δουλεια του αλλα και σε ολους τους τομεις της ζωης του. Μια ελλειψη την οποια ερχεται να συμπληρωσει η γυναικα του, η οποια αποκταει την ευθυνη της κανονικης λειτουργιας και της εκπροσωπου της λογικης στην οικογενεια. Τα παιδια βαδιζουν ακριβως στα ιδια βηματα των γονεων με τον Μπαρτ να επιδεικνυει πονηρια και εφεση στην σκανδαλια αλλα και αντιστοιχα ενδιαφεροντα με τον πατερα του. Η Λιζα απο την αλλη πλευρα εχει τον ρολο ενος πολυταλαντου κοριτσιου που οι γονεις του δεν εχουν την ικανοτητα, ο Ομηρος να αναγνωρισει και η Μαρτζ την δυναμη και θεση μεσα στην οικογενεια να προωθησει τα ταλεντα της. Εδω βλεπουμε την αντιθεση της ευθυνης που εχει η Μαρτζ, που ουσιαστικα κανονιζει τα παντα μεσα στο σπιτι, και ομως δεν λαμβανει ποτε σημαντικες οικογενειακες “στρατηγικες” αποφασεις οσο ειναι βεβαια αυτο εφικτο σε μια σειρα που καθε φορα ξεκιναει χωρις μνημη του προηγουμενου επεισοδιου (με μερικες εξαιρεσεις), οπως αλλωστε συνηθιζεται στις περισσοτερες σειρες.

Επιλογος

Σιγουρα το επιπεδο της καθε σειρας ειναι συναρτηση της αντιληψης που εχει ο παραγωγος της απο το κοινο το οποιο θελει να απευθυνθει ετσι ωστε να ειναι αρεστη και να εχει τις αντιστοιχες αποδοχες (αν δεχτουμε οτι η παραγωγη μιας σειρας αποβλεπει κυριως στο κερδος). Μια συναρτηση που φαινεται μονοδρομη και κανει τον παραγωγο υποχειριο του κοινου και τον οδηγει σε “υποχωρησεις” ωστε να μπορεσει να πουλησει ωστοσο το κοινο επηρεαζεται και αυτο απο την προσφορα και μαλιστα σε μεγαλο βαθμο γιατι πολυ απλα η επιλογη ειναι παντα περιορισμενη. Στο πλαισιο του συγχρονου “ερημικου” ποιοτικα τηλεοπτικου τοπιου λοιπον οι Simpsons αποτελουν μια σαφως αξιολογη προσπαθεια κριτικης σειρας με πολυ πολυ χιουμορ και πρωτοτυπια, φερει ωστοσο μερικα στοιχεια που επιδεχονται κριτικης.

D’ohhhh2 !!!

Παραρτημα: Πως η σειρα ανοιγει και θρεφει τον δημοσιο διαλογο

Μερικα επεισοδια των Σιμπσονς ειναι πρωτοποριακα και μεσα απο το χιουμοριστικο τους πλαισιο ανοιγουν πολυ ενδιαφερουσες συζητησεις που ενημερωνουν την κοινη γνωμη. Ακομα και αν δεν πειθουν τους πιο σκληροπυρηνικους, ειναι τουλαχιστον τροφη για σκεψη.

Itchy and Scratchy and Marge

Σε αυτο το παλιο επεισοδιο, ενα απο τα αγαπημενα των παραγωγων3, η Μαγκυ (το μωρο) βλεπε ενα επεισοδιο που τα καρτουν Ιτσυ και ο Σκρατσυ αλληλοχτυπιουνται με σφυρια. Παιρνει ενα σφυρι και χτυπαει τον πατερα της στο κεφαλι. Η μητερα της Μαρτζ αναζητει τον λογο και συνειδητοποιει οτι τα καρτουν που βλεπουν τα παιδια της ειναι εξαιρετικα βιαια και ξεκινα μια εκστρατεια για να απαγορευτουν. Τα πανώ που κρατουνε οι διαδηλωτες ειναι αστεια αλλα και πολυ ενδεικτικα του προβληματος.

* I’m protesting because Itchy and Scratchy are indirectly responsible for
my husband being hit on the head with a mallet. [held by Marge]

* Stop me before I kill my father again. [held by Maggie]

* Please ban violent cartoons–next time I might not be so lucky.
[held by Homer]

* Ban Itchy and Scratchy [held by Lisa and Bart]
[Bart writes the word `Don’t’ on his sign.]

* Erase Itchy and Scratchy
* Save the Cartoon Animals. [held by Ned Flanders]
* Destroy All Violent People
* Death Isn’t Funny Anymore

Η ειρωνεια ειναι σαφης, υπαρχουν παντα σε τετοια θεματα αυτοι που εμπλεκονται αμεσα σε τετοιες υποθεσεις και θελουν να περιορισουν την ελευθερια της σκεψης επειδη βλαφθηκαν οι ιδιοι απο αυτην. Υπαρχουν καποιοι φανατικοι που δεν καταλαβαινουν καν ποσο οξυμωρα ειναι αυτα που λενε (Καταστρεψτε ολους τους βιαιους ανθρωπους! ή σε αλλες παραλλαγες: θανατο στους εγκληματιες!), υπαρχουν και υπερθρησκευομενοι που λενε εντελως παραλογα πραγματα (οπως ο Νεντ Φλανντερς). Σπανιως υπαρχει αυτο που πραγματικα χρειαζεται, ατομα που προσπαθουν να δουν το θεμα αντικειμενικα απο μια ουδετερη οπτικη γωνια.

Με τα πολλα η Μαρτζ καταφερνει την απαγορευση των βιαιων καρτουν και τα παιδια ενω στην αρχη ειναι δυστυχισμενα, ξαφνικα ανακαλυπτουν τον κοσμο περα απο την τηλεοραση, βγαινουν στις αυλες και αρχιζουν να παιζουν χαρουμενα (φανερη ειρωνεια εδω στην αντιληψη οτι η τηλεοραση εχει κανει τα παιδια αντικοινωνικα). Μετα απο λιγες μερες ομως ερχεται στο μουσειο της πολης ο Δαβιδ του Μιχαηλ Αγγελου! Οι κατοικοι εθισμενοι στην χαρα της λογοκρισιας, ζητουν την απαγορευση της εκθεσης για μικρα παιδια, γιατι ο Δαβιδ ειναι γυμνος! Η Μαρτζ φυσικα διαφωνει, ο Δαβιδ ειναι ενα αριστουργημα της παγκοσμιας γλυπτικης και ολοι πρεπει να τον δουν, αλλα αδυνατει να πεισει τους αλλους που την ρωτανε ποια η διαφορα της μιας τεχνης (καρτουν) απο την αλλη (γλυπτικη). Εν τελει καταργειται η λογοκρισια και επιτρεπεται η εκθεση του Δαβιδ αλλα και το βιαιο καρτουν. Η Μαρτζ παει στην εκθεση και φυσικα δεν βλεπει κανενα παιδια, γιατι ειναι ολα στο σπιτι και βλεπουν καρτουν. Το επεισοδιο κλεινει με την υστατη ειρωνεια, οι κατοικοι δεν εχουν καταλαβει ακομα οτι περι ορεξεως ουδεις λογος γινεται και ακουμε οτι επιβληθηκε στα παιδια της πολης να πανε με το ζορι στην εκθεση του Δαβιδ!

Τα ερωτηματα σε αυτο το επεισοδιο ειναι αιωνια. Υπαρχει καλη και κακη τεχνη? Εχει νοημα η λογοκρισια? Αλλα οι Simpsons δεν κατηγορουν μονο τους αλλους, κανουν και αυτοκριτικη εναντιον των καρτουνς και της ιδιας της τηλεορασης.

Ας σημειωθει οτι ακομα πιο ενδιαφερουσα κριτικη κατα της τηλεορασης γινεται στο επεισοδιο Girly Edition οπου ο Μπαρτ γινεται παρουσιαστης παιδικης τηλεορασης και ξεκιναει μια μελλισταλαχτη εκπομπη για καταφρονεμενους ανθρωπους στο περιθωριο της κοινωνιας, τους Bart’s people. Η εκπομπη παει πολυ καλα και ο Μπαρτ με τον φτηνο λαϊκισμο του γινεται ολο και πιο σπουδαιος, ωσπου μια μερα ανακαλυπτει οτι ο ιδιος φταιει για την καταντια ενος περιθωριακου αστεγου ανθρωπου… η συνεχεια στις οθονες σας!

Δειτε και μονοι σας στο youtube:

Μια απολαυστικη διλεπτη συνοψη της εξελιξης του ανθρωπου απο εναν μονοκυτταρο οργανισμο

Οι Simpsons σε αγωνα ποδοσφαιρου (ενδεικτικο για το πως βλεπουν το ποδοσφαιρο στις ΗΠΑ)


  1. Η ονομασια Σπρινγκφηλντ δεν ειναι τυχαια, καθως Σπρινγκφηλντ υπαρχει σε καθε πολιτεια των ΗΠΑ! []

Saturday, December 22, 2007

pola kai diafora

  1. euxaristw ton babyseater pou ebale post
  2. episis na tou pw synxaritiria pou arxise na poronete me tous simpsons
  3. ebala tous emg kai gamane(emg:magnites)
  4. aurio 8a parw ton marshall
  5. pezei na agorasw i pod video80
  6. twra teleutea skeutika oti den mas exoun kanei tpt oi emo kai oti tzaba tous brizoume,afou tous aresei na einai xtenismenoi kai dimenoi etsi as einai emas de mas peutei logos.
    egw pernw pisw oti exw pei gia autous kai krataw to oti einai apla kakogoustoi kai einai dikaiomatous
  7. idou to apolito site exei apo8ikeumena 1100 apagoreumena biblia kapia sigoura 8a sas endiaferoun (alcohol drugs destruction chaos) http://www.bombshock.com/archive/
  8. tsekarete ton lovecraft gamaei
  9. kala xristougena
  10. se ligo kairo 8a 3anabalei post o paparia me ftera kai meta arxes maiou bgenei oristika kai 8a ton exoume mazi mas
  11. grapste ti 8a parete gia ta x mass
eleos re malakes!!!!!!! exetai 6 meres na valete post
asxeto alla
phra to fourth season ton simpson complete kai 8a parw kai ta ypoloipa 5

exw kaei agria... 110 episodia ola mazi sygedromena

aaaaaa

valte kai kana post


a mhn 3exasw ta simpsons ta phra apo to public (oxi gia diafhmhsh etsi...)bb

Saturday, December 15, 2007

lyseis

1.isws an stamathsoume na tous dernoume na mhn broun allo nohma sthn zwh tous kai na autoktonhsoun,h na ginoun kanonikoi

2.mporoume na tous xthpame toso poly wste na bare8oun na tis trwne kai na ginoun kanonikoi(alla etsi mporei kai na xaroune...)

3.an tous xalame shnexws thn fratza isws na 4ofisoun ap'to poly klama

4.an klotsousame shnexws tous emo sta paparia(an exoun gennh8ei me auta h den ta exoun ko4ei) den 8a mporousan na gastrwsoun tis emo gomenes kai etsi 8a meiwnotan shmantika o emo plh8ysmos

5.h na efarmwsoume ola ta parapanw(ektos tou 1)

shnaixhste me luseis alla na shnaixhzoun oi ari8moi (px.6,7,8,ktl)

erxontai dyskoloi kairi!!!!....

agapiti m fili.
opws oloi 3erete antimetopizoume
ena pl simantiko provlima...tus emo..
i ypar3y touc afton ton kairw dn mac
enoxli toso pl.....ALA....edw einai to
provlima............................................
Opws oloi 3erete stouc emo aresei na
ponane pl ponoc[gi auto otan touc dernoune
klaine...apo syginisei].opote..erxomaste antimetopi
m to e3is 8ema....
TO etos 201 7..8a exoume gemisei m mikra emakia
i papoudes k i giagiadec 8a einai geronto emo
m tin ritida k ti frazta...akouste giati.........
gia tous emo o orismoc tou ponou dn exei oria opows pou 8a
ponane gia k pws....apla 8a ponane
opote s se3oualiki morfi[pou i emo tin efarmozoun k sta 2 filla]exoume
2.......dyo polli epi8imitous.....
1 to''gamisi'''
2 h gena.....
k apo auto vganei oti 8a gemisoume emo kati dn prepei na kanoume gia auto
?????????????......................ala..ti........[8a yparxoun k la8oi ala soz] afta bbbb

Tuesday, December 11, 2007

simadiko

loipon sas enimerwnw oti an 8elete na bazete mikra post me links klp
na ta mazebete ola se ena post gia na mi ginete bourdelo to blog allios ta sbinw soz

an exete kati iperbolika simadiko paei sto dialo alla mhn bazete post tou still beite sto skordostubi.gr ta spaei! apomonomena


yg re babys eater kane 3ana to nickname sou paparia psita!!!
kai bale post!!!!!!!!!!!!!!!!

yg2 mou lipse o paparia me fteraaaaaaaaaaaa!!!

Thursday, December 6, 2007

reeee

re wra na sas pw ta nea mou(oson afora thn guitar)
  1. phra katala8os mia gamath explorer(kramer)kai gia ta noobia explorer einai ki8ara
  2. phra emg 81 60 (active magnites)to paketo tou hetfield.kai gia ta noobia emg einai magnites gia ki8ara
  3. phra marshall 65 watt pou gamei kai gia ta noobia marshall einai enisxitis
kairos htan na apoktisw ton hxo pou pada h8ela!

kai oson afora to school
  1. 8eloun na me dio3oun apo to lfh kai lew na alla3w giati einai poli gtp
  2. elpizw oti tou xronou 8a paw proto alla etsi kiallios twra pezei na paW se kana dimosio gia thn wra apo to deutero trimino
  3. ekana ena forum gia to lfh :lfh-gtp.forumotion.com

auta bye